StartAktualnościArtykułyWarto wiedziećForum

Kontakt

Justyna Adamczk redaktor naczelna www.e-marketing.pl
Justyna Adamczyk
Redaktor naczelna
justyna.adamczyk@e-marketing.pl

Warto wiedzieć

Raporty

Case study

Wdrażamy:

  • projekty www
  • kampanie marketingowe
  • platformy e-learningowe
  • systemy contact-center
  • firmowy intranet
Szukaj wieści zawierających wyrażenie:

5 rzeczy, na które Polacy coraz chętniej wydają pieniądze05.10.2017
Eko-żywność, produkty rzemieślnicze, wsparcie młodych artystów… Na co Polacy coraz chętniej wydają swoje oszczędności? Zdecydowanie częściej przy zakupach biorą pod uwagę dobro środowiska i swoje zdrowie oraz szukają produktów dobrych jakościowo. Sprawdź, na co nie szkoda nam gotówki – niektóre wybory mogą okazać się zaskoczeniem. >>>
PizzaPortal.pl – Klikasz i jesz05.10.2017
PizzaPortal.pl, lider rynku zamawiania posiłków online, 2 października br. startuje z największą w historii portalu ogólnopolską kampanią reklamową. Jej celem jest repozycjonowanie marki i zbudowanie świadomości serwisu jako sposobu na wygodne zamawianie przez Internet różnorodnych dań z ulubionych restauracji.  >>>
Ojcowskie reklamy – Allegro, Orange i Mercedes z wyróżnieniami topdads 201705.10.2017
Allegro, Orange i Mercedes-Benz Polska – to trzy firmy, których kampanie reklamowe doceniono wyróżnieniami topdads 2017. Za promowanie pozytywnego wizerunku ojcostwa uhonorowano również Fundację Mamy i Taty.  >>>
Jakimi czyteliczkami są Polki?
22.09.2017
Polki coraz chętniej czytają w nowoczesnej formie. Aż 49% spośród 563 zapytanych Pań deklaruje, iż korzysta z ebooków, a 28% sięga po audiobooki. Większość, bo 69% pobiera bezpłatne tytuły ebooków dostępne na oficjalnych stronach, 49% kupuje je samodzielnie, a 44% korzysta z  nabytych przez rodzinę lub znajomych.

Polki najczęściej czytają książki sensacyjne i kryminały, po które sięgają zarówno w formie drukowanej (56%), jak  również w cyfrowej (46%). Takie wnioski płyną z badania zrealizowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Virtualo.

Spośród 563 kobiet biorących udział w badaniu „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków”, aż 68% deklaruje iż próbowało już kiedykolwiek czytać w formie elektronicznej. Co więcej, jak potwierdzają dane Virtualo, kobiety doceniają zalety ebooków, wskazując ich największe atuty: brak konieczności noszenia przy sobie ciężkich książek na co dzień (47% odpowiedzi) i dostęp do wszystkich ebooków ze swojej biblioteczki w każdej sytuacji (33% odpowiedzi). Panie cenią również e-książki za wygodę w korzystaniu, oszczędność miejsca w bagażu podczas podróży, niższą cenę niż książek drukowanych i możliwość czytania w każdej wolnej chwili, na przykład: w środkach transportu, na przystanku czy w poczekalni. Respondentki przyznają jednak, że w korzystaniu z ebooków przeszkadza im brak dotyku papieru (43% odpowiedzi) i  brak zapachu książki drukowanej (39% odpowiedzi), czyli cech które nawiązują do tradycyjnej lektury.

Polki najchętniej czytają, zarówno w formie drukowanej jak i cyfrowej, 3 gatunki literackie: sensację i kryminał, fantastykę oraz horror/thriller. Mimo obiegowej opinii, na pierwszym miejscu wśród gatunków literackich, po jakie sięgają kobiety zarówno w przypadku książek drukowanych (56%), jak ebooków (46%) jest sensacja i kryminał, a nie romanse i literatura erotyczna.

"Moda na cyfrową literaturę i przede wszystkim wygoda w korzystaniu z ebooków, przekłada się na chęć Polek do sięgania po nowoczesną formę lektury. Obecne tempo życia, a zarazem możliwości, jakie daje współczesna technologia sprawiają, że książki elektroniczne zyskują sympatię kobiet". - komentuje Martyna Bednarczyk z Virtualo.

Panie zazwyczaj pobierają bezpłatne tytuły książek elektronicznych dostępnych na oficjalnych stronach (69% deklaracji), kupują je samodzielnie (49% deklaracji), jak również często korzystają z ebooków kupionych przez inną osobę (44% deklaracji). Co trzecia, biorąca udział w badaniu Polka przyznaje się do piracenia ebooków, pobierając tytuły z nieoficjalnych źródeł.

Jeśli Polki decydują się na kupno książek elektronicznych, to najczęściej kupują je dla siebie (88% wskazań), dla dzieci (17% wskazań) oraz partnera, męża (16% wskazań) i rodziców (6% wskazań). Zdarza się, że ebook jest również kupowany z myślą o starszych osobach w rodzinie – dla babci czy dziadka (3% odpowiedzi).

Ostatnie badania Biblioteki Narodowej pokazują, że polskie czytelnictwo nie prezentuje się najlepiej, to jednak wyraźnie widać po wynikach rynku ebooków w Polsce, iż z roku na rok rośnie popularność literatury w wersji elektronicznej. Potwierdzają to również wyniki badania Virtualo - blisko połowa z 563 zapytanych Polek korzysta już z ebooków. Panie podczas dłuższych podróży, aby wykorzystać i umilić sobie czas zdecydowanie wybierają ebooki – 50% wskazań w porównaniu z książką tradycyjną – 23% wskazań.

Książki elektroniczne zapisane na czytnikach, tabletach czy smartfonach coraz częściej goszczą w kobiecej torebce. Polki, jak pokazuje badanie Virtualo doceniają zalety ebooków.

******

*W materiale prasowym wykorzystano dane z analizy krzyżowej pochodzące z badania „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków” zrealizowanego  metodą CAWI na zlecenie Virtualo przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. W badaniu uczestniczyło 563 respondentek.
 
Rusza nabór do największego konkursu innowacji produktowych, w którym to konsumenci decydują o przyznaniu nagród, a zwycięzca jest tylko jeden22.09.2017
„Produkt Roku – Wybór Polaków” jest polską odsłoną największego na świecie konkursu innowacji produktowych. Organizacja „Product of the Year” powstała 30 lat temu we Francji, a obecnie działa w ponad 40 krajach na świecie. W Polsce po 12 latach konkurs startuje w nowej odsłonie - zgodnej z międzynarodowymi standardami. >>>
Grupa Radiowa Agory zebrała ponad 297 tys. zł dla wsi Wysoka Zaborska22.09.2017
18 września br. zakończyła się wyjątkowa akcja stacji radiowych Agory „Odbudowujemy wieś Wysoka Zaborska". Redakcje Radia TOK FM, Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia wraz ze swoimi słuchaczami zebrały pieniądze dla poszkodowanych podczas sierpniowych nawałnic, a Grupa Radiowa Agory ufundowała kontener mieszkalny dla rodziny ze wsi Małe Gliśno. Wyemitowany został także specjalny blok reklamowy, z którego dochód zasilił zbiórkę. >>>
Diners Club partnerem akcji „Warto Bezgotówkowo”22.09.2017
Diners Club Polska, jako jedna z pierwszych organizacji włączyła się do ogólnopolskiej akcji społecznej popularyzującej płatności bez użycia gotówki. Firma na drugą połowę października zapowiedziała specjalne promocje dla nowych klientów. >>>
AlmiDecor w odświeżonej odsłonie22.09.2017
AlmiDecor to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży wyposażenia wnętrz, założona w 1991 roku. Swój pozytywny, wyrazisty wizerunek zbudowała dzięki spójnej i konsekwentnej strategii opartej na unikalnej ofercie produktów wysokiej jakości, pięknie zaaranżowanym witrynom sklepowym oraz dbałości o wysokie standardy obsługi klienta. >>>
Kampania reklamowa Banków Spółdzielczych z Grupy BPS22.09.2017
Rozpoczęła się kampania reklamowa Banków Spółdzielczych z Grupy BPS, w której pokazanie zostaną wartości bankowości spółdzielczej pod wspólnym logiem Grupy. Spot telewizyjny oraz materiały marketingowe kampanii wskazują na główne właściwości banków spółdzielczych. >>>
Polscy przedsiębiorcy wierzą, że własna firma to sposób na bezpieczną przyszłość07.06.2017
Przejrzysta wizja i środki finansowe to dwa kluczowe czynniki, które w opinii polskich przedsiębiorców są najistotniejsze przy rozpoczynaniu działalności biznesowej. Uzyskały one odpowiednio 44 proc. i 36 proc. odpowiedzi w badaniu Ipsos MORI1 na zlecenie Microsoft. >>>
Wyniki ankiety: ponad 70 proc. respondentów nie może płacić kartą w urzędzie07.06.2017
Prawie 70 proc. badanych nigdy nie korzystało z płatności bezgotówkowych przy załatwianiu spraw w urzędzie, a 71 proc. nie miało takiej możliwości – wynika z sondy Serwisu Samorządowego PAP. >>>
Multi Currency Pricing – nowa usługa PayU wspiera polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych rynków01.06.2017
Handel transgraniczny (ang. cross-border) jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna – prognozuje Laurent le Moal, CEO PayU.  >>>
Głośne efekty cichego szeptania01.06.2017
Zdobycie zaufania konsumentów do marki jest jednym z kluczowych celów wszelkich działań reklamowych, gdyż to ono stanowi punkt wyjścia do zainteresowania go ofertą. Współczesne media oraz sposoby komunikacji międzyludzkiej znacząco wpłynęły na zmiany w dostępie do źródeł informacji oraz poziomie zaufania do wyrażonych w nich opinii.  >>>
They.pl z wygraną w konkursie Young Creatives31.05.2017
Aleksandra Berka i Patrycja Rogacz z agencji digital marketingu They.pl wygrały konkurs skierowany do młodych talentów branży kreatywnej – Young Creatives Open. W tym roku kategoria Open pojawiła się po raz pierwszy.  >>>
KFC stawia na digital i wprowadza innowacyjną funkcję aplikacji30.05.2017
Marka KFC konsekwentnie inwestuje w rozwiązania mobilne. Już niedługo aplikacja sieci zostanie wzbogacona o pionierską na polskim rynku funkcjonalność. Będzie to Skip The Line, czyli zamawianie posiłków za pośrednictwem smartfona z odbiorem w restauracji. >>>
Plansze: [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 ]

Do góry

PRACA z JobPilot

Szukaj oferty pracy:

Polecamy

Przejrzyj chłoniaka