StartAktualnościArtykułyWarto wiedziećForum

Kontakt

Justyna Adamczk redaktor naczelna www.e-marketing.pl
Justyna Adamczyk
Redaktor naczelna
justyna.adamczyk@e-marketing.pl

Warto wiedzieć

Raporty

Case study

Wdrażamy:

  • projekty www
  • kampanie marketingowe
  • platformy e-learningowe
  • systemy contact-center
  • firmowy intranet
Szukaj wieści zawierających wyrażenie:

Polacy i Halloween29.10.2019
W dniu 31 października w wielu krajach obchodzone jest Halloween. Zwyczaj najpopularniejszy w krajach anglosaskich, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, coraz bardziej popularny jest również w Polsce. Obserwując asortyment i wystrój sklepów w ostatnich dniach października, mogłoby się wydawać, że Halloween już na stałe zagościło w naszym krajobrazie i jest chętnie obchodzone przez Polaków. W Havas Media Group postanowiliśmy sprawdzić jak naprawdę Polacy podchodzą do Halloween: czy obchodzą ten dzień i jaki jest ich stosunek do tego zwyczaju? >>>
Praca z telefonu lub rekomendacji – czyli jak zmienia się model poszukiwania zatrudnienia?29.10.2019
Z danych LMC – właściciela aplikacji mobilnej Praca za Rogiem – wynika, że 76% Polaków w wieku produkcyjnym było zainteresowanych nowymi ofertami pracy lub zapoznało się z nimi w ciągu 12 miesięcy . Co było dla nich głównym źródłem wiedzy o wakatach? 40%, by pozyskać informacje o nowych ofertach, korzystało z aplikacji mobilnej. Ponad 1/3 badanych czerpała wiedzę z rekomendacji znajomych.  >>>
Co trzecia Polka stresuje się pracą28.10.2019
Praca to najczęściej wymieniany powód stresu wśród Polek. Według zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Pań, wysoki poziom stresu jest generowany przede wszystkim przez zbyt szybkie tempo życia i brak umiejętności wypoczywania. Polki jak wynika z badania serwisu szukają sposobów na odreagowanie nerwowych sytuacji głównie uprawiając sport. >>>
Hosting z technologią Intel Optane w Nazwa.pl28.10.2019
Spółka nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce, wprowadza w ramach swoich usług najnowocześniejszą technologię Optane, którą Intel w oficjalnych materiałach określa jako „rewolucja w zakresie pamięci”. Technologia Intel Optane to największy przełom od 1989 roku, od czasu wynalezienia technologii NAND Flash Memory, która posłużyła do budowy dysków SSD.  >>>
Wiener inwestuje w sztuczną inteligencję25.10.2019
W Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group dzieje się prawdziwa cyfrowa ewolucja. Nowe technologie pozwalają na udoskonalenie obsługi, przyspieszenie wymiany informacji i ograniczają zaangażowanie pracowników w proste, powtarzalne czynności, a w przyszłości – umożliwią tworzenie kolejnych innowacyjnych produktów i usług. >>>
Zrzutka.pl z licencją KNF - może działać jako krajowa instytucja płatnicza25.10.2019
Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała o wydaniu zezwolenia na działanie w charakterze krajowej instytucji płatniczej dla firmy Zrzutka.pl sp. z o. o., operatora portalu www.zrzutka.pl. Co to w praktyce oznacza dla ponad 300 tys. zarejestrowanych użytkowników portalu? Jak otrzymanie licencji wpłynie na dalszy rozwój platformy?  >>>
Nowa jakość w e-grocery. Zakupy na Frisco.pl z Asystentem Google 22.10.2019
Wystartowała testowa wersja nowej funkcji Asystenta Google, umożliwiająca głosowe składanie zamówień na Frisco.pl To jedno z pierwszych takich wdrożeń w branży e-grocery na świecie. Rozwiązanie już teraz oferuje innowacyjną jakość w zakupach internetowych, dzięki której klienci sklepu mogą w kilka minut zakupić potrzebne produkty spożywcze z dostawą do domu. >>>
Santander Bank Polska z najlepszym raportem społecznym22.10.2019
Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2018 Santander Bank Polska zdobył pierwsze miejsce w kategorii Raporty Społeczne w konkursie organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Deloitte. Jury doceniło przede wszystkim przyjazną, interesującą formę, zwróciło uwagę na szeroki opis oddziaływania firmy, w szczególności na wpływ środowiskowy oraz na rzetelne podejście do przygotowania raportu.  >>>
Pracownik do wynajęcia - Jak działa leasing pracowniczy?21.10.2019
Leasing pracowniczy to bardzo proste rozwiązanie pozwalające uniknąć problemów mogących wyniknąć z przejściowego zastoju w firmie. Dość często takie momenty kryzysowe skutkują redukcją etatów, podczas gdy leasing pracowniczy daje nam możliwość efektywnego wykorzystania potencjału dobrych pracowników bez konieczności zwalniania ich.  >>>
O sztuce wychowywania a nie hodowania dzieci. „Psychologia dla rodziców. Pokolenie smartfona” już w sprzedaży21.10.2019
Jak wychowywać dzieci, które nie znają świata bez internetu? Czego wstydzą się nastolatki? Na czym powinna polegać edukacja seksualna? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielają eksperci, w najnowszym wydaniu specjalnym „Wysokich Obcasów ”„Psychologia dla rodziców. Pokolenie smartfona”. Numer w sprzedaży od 17 października br. >>>
Droga do konwersji w sektorze health & beauty, czyli jak efektywnie sprzedawać kosmetyki w sieci
18.10.2019
Oczywiste jest, że kupno nowego samochodu, mieszkania czy domu nie może trwać krótko, ale co powiesz na to, że ścieżka zakupowa kosmetyków typu szminka czy krem i to w sklepie internetowym, może być rozciągnięta nawet do 34 dni? Tak, kategoria Zdrowie i Uroda należy do wysoce konkurencyjnych segmentów rynku e-commerce, w którym ścieżki zakupowe są nie tylko bardzo skomplikowane, ale też bardzo długie.

Jak zatem utrzymać zaangażowanie kupującego w aż tak długim czasie i maksymalizować prawdopodobieństwo dokonania zakupów? Na których etapach ścieżki zakupowej zapadają decyzje po stronie konsumenta? Jak zaprojektować optymalny dobór punktów styku z marką w e-commerce? O tym w najnowszym raporcie „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce”.

To, że klient przegląda produkty w twoim e-sklepie wcale nie oznacza, że dokona ostatecznego zakupu właśnie tam. Na co zwrócić uwagę, aby poprawić konwersję i zatrzymać klienta u siebie? Publicis Groupe opublikowało raport poświęcony behawiorystce konsumenckiej oraz ścieżce zakupowej, który pokazuje w jaki sposób polscy konsumenci robią zakupy w internecie. Opracowanie obejmuje kilka zagadnień, które są kluczowe w budowaniu strategii e-commerce.
Jakie treści mają znaczenie w e-commerce?

Panuje powszechne przekonanie, że strona główna sklepu internetowego odgrywa pierwszorzędną rolę w sprzedaży online. Jednak z raportu „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce” wyraźnie wynika, że jedna trzecia Polaków kupujących produkty w kategorii Zdrowie i Uroda w ogóle nie odwiedza strony głównej sklepu. Skąd taki wynik?

Okazuje się, że większość konsumentów poszukując dany produkt wpisuje słowo klucz w wyszukiwarkę internetową, która przekierowuje ich na kartę produktową, całkowicie pomijając stronę główną. Potwierdzeniem na to są dane mówiące, że karty produktowe odwiedza 9 na 10 osób dokonujących zakupów w internecie. Zatem, aby zachęcić potencjalnego klienta do zrealizowania transakcji, warto pochylić się nad znaczeniem podstron, na których ścieżka zakupowa jest bardziej intuicyjna, co może znacząco przyśpieszyć proces zakupowy.

Interesującym wnioskiem z badanych witryn internetowych, jest również fakt, że 9,5% kupujących pomija stronę z koszykiem i przechodzi na kartę finalizującą transakcję. Takie zachowanie sugeruje brak dłuższego zastanowienia czy potrzeby ponownej weryfikacji przez użytkownika przed dokonaniem ostatecznego zakupu, a tym samym wyższy współczynnik konwersji.
Podążanie za konsumentem w trakcie całego procesu decyzyjnego

Z raportu opracowanego przez Publicis Groupe wynika, że przeciętny polski kupujący otwiera ok. 50 podstron od pierwszej wizyty do kupna produktu, co sprawia, że ścieżka zakupowa może wydłużać się nawet do 34 dni.

Czas dokonania zakupu od pierwszego wejścia na stronę wybranego sklepu online wynosi średnio 8,5 dnia. W tym czasie użytkownik narażony jest na ogromną ilość komunikatów, reklam, promocji, które mogą skutecznie odwrócić jego uwagę.

Jeżeli zależy Ci na zatrzymaniu klienta na swojej stronie, musisz wspierać zaangażowanie kupującego w całym okresie zakupowym. Niezwykle istotną rolę spełniają tutaj dodatkowe punkty styku, komunikaty sprowadzające klienta z powrotem do witryny sklepu. Retargeting pozwala na nowo dotrzeć do osób, które wcześniej już były zainteresowane produktem, ale ostatecznie nie dokonały transakcji. Dlatego tak ważna jest personalizacja treści, która odpowiednio dopasowana do etapu na ścieżce zakupowej, pozwoli efektywnie domknąć proces zakupowy.

Dodatkowo zaangażowanie użytkownika może zapewnić rekomendacja wykorzystująca modelowanie predykcyjne oparte na technologii uczenia maszynowego. Adekwatny przekaz komunikacyjny do aktualnych potrzeb konsumenta, może skutecznie przywrócić lub sfinalizować daną ścieżkę zakupową.

Zwiększona liczba odsłon sekcji kontentowych wskazuje na skuteczność strategii opartych na treściach. Warto zadbać również o opinie i rekomendacje od innych użytkowników, które stanowią skuteczny bodzieć w procesie decyzyjnym konsumentów.
Czas na nowe technologie

Jednym z ważnych czynników zachęcających klienta do dokonania zakupu w sklepie internetowym jest prostota i łatwość w procesie składania zamówienia. Dlatego warto postarać się, aby ścieżka zakupowa w twoim sklepie była na tyle intuicyjna, żeby konsument chętnie i szybko ją zakończył. Dodatkowo, należy pamiętać, że nowości technologiczne uatrakcyjniają ofertę e-commerce. Szczególne znaczenie w sprzedaży online odgrywają urządzenia mobilne.

Klienci cenią sobie wygodę, a mobile okazuje się być doskonałym narzędziem w podróży zakupowej dla konsumentów z kategorii Zdrowie i Uroda. Potwierdzeniem na to są dane zebrane w badaniu, które podają, że w bieżącym roku, aż 42% ogólnej liczby transakcji na analizowanych witrynach zostało zrealizowane za pomocą smartforna lub tabletu.

− Doskonałym przykładem innowacji technologicznych wspierających sprzedaż są conept store’y marek Sephora czy Loreal − szereg zaimplementowanych rozwiązań AR wspomagających proces decyzyjny konsumentów (dobór kolorów kosmetyków: szminek, farb do włosów, analizy skóry czy włosów), ale też pozwalających konsultantom marki jeszcze lepiej i w bardziej interaktywny sposób doradzać swoim konsumentkom i konsumentom czy dokonać selekcji właściwych produktów, rozpoznać opinie innych użytkowników - w takim modelu można śmiało powiedzieć ze smartfon konsumenta staje się osobistymi asystentem podczas wizyt w sklepie, zaś dla marki jest centralnym ogniwem budowania doswiadczeń – mówi Krzysztof Andrzejczak, Chief Commerce Officer Publicis Groupe Polska.

Odpowiednio dostosowana platforma e-commerce może zwiększyć realną liczbę użytkowników. Istotna jest wiedza i zrozumienie procesu decyzjnego shopperów oraz zdbanie o odpowienie doświadczenie użytkownika do jego potrzeb w podróży zakupowej. Ważna jest nie tylko optymalizacja sklepu internetowego do mniejszego ekranu, ale również łatwy i szybki dostęp do informacji, wyraźne grafiki oraz czytelna nawigacja po asortymencie sklepu. Dobrym pomysłem na zatrzymanie klientów jest również aplikacja transakcyjna, której współczynniki konwersji trzykrotnie przekraczają wynik analogiczny do stron mobilnych.

Raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce” jest darmowy i ogólnie dostępny dla każdego, komu bliski jest temat skutecznej sprzedaży w internecie.

Można go pobrać ze strony:
http://raport-ekonsument.pl/about

InPost wprowadza nową usługę18.10.2019
InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – wprowadza nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto. >>>
home.pl debiutuje za granicą17.10.2019
Największy w Polsce dostawca usług internetowych rozpoczął ekspansję na rynki zagraniczne. Na miejsce swojego debiutu home.pl wybrał Rumunię. W planach rozwoju są już kolejne kraje. >>>
Domena .EU staje się globalną17.10.2019
Od 19 października br. obywatele UE mieszkający poza granicami wspólnoty będą mogli rejestrować adres internetowy w domenie .EU. Wcześniej taką możliwość mieli jedynie Europejczycy, którzy mieszkali lub mieli zarejestrowaną działalność gospodarczą na ternie któregoś z krajów unijnych.  >>>
Jutronauci w Krakowie - "Gazeta Wyborcza" zaprasza do dyskusji w czwartek, 24 października br.16.10.2019
W czwartek, 24 października 2019 r. w Krakowie odbędzie się kolejne spotkanie w ramach trzeciej edycji programu "Jutronauci", podczas którego ludzie jutra opowiedzą o wyzwaniach przyszłości. Redakcja "Gazety Wyborczej" zaprasza na nie do sal Uniwersytetu Ekonomicznego przy ulicy Rakowickiej 27, w godz. 17-20.00. >>>
Plansze: [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 ]

Do góry

PRACA z JobPilot

Szukaj oferty pracy:

Polecamy

Przejrzyj chłoniaka